MKT - een vervolg
Samen leren en werken langs de praktijk
In jouw MKT ben je op reis gegaan. In deze reis heb je jezelf een stevige basis gegeven langs verschillende perspectieven op leidinggeven. Na het MKT ben je hier mee aan de slag gegaan. Om de kracht van het met en van elkaar leren vast te houden start nu een vervolg. Een aanbod waar leren, het netwerk vergroten en puzzelen langs jullie eigen casuïstiek centraal staat.
Wat gaan we doen?
MKT-samen leren en werken langs de praktijk, bestaat uit drie bijeenkomsten. In de ochtend delen we nieuwe kennis passend bij de thema’s waarmee jij als leidinggevende in het middenkader in aanraking komt. Dit is een vervolg of een verdieping op wat je al eerder aangeboden hebben gekregen.
Hierbij kan je denken aan:
- teamdynamica
- transactionele analyse
- systeemdenken
- deep democracy
- secure based leiderschap, etc.
’s Middags gaat de groep uiteen in kleinere groepen (van 3 of 4 deelnemers) om de opgedane kennis te vertalen naar de praktijk van alledag. Deze praktijkbijeenkomsten worden begeleid door Ellen en/of Marieke.
Wat heb je eraan
Waarom samen leren en werken langs de praktijk?
- Uitbreiden van de reeds eerder opgedane theorie
- Direct vertalen van de theorie naar jouw eigen praktijk van alledag
- Je leert nieuwe collega-leidinggevenden kennen en leert ook van hun casuïstiek
Voor wie?
Voor iedereen die het MKT heeft afgerond.
Experts:
Marieke Reuter
Marieke heeft een achtergrond als docent en leidinggevende in het onderwijs. Voornamelijk in het VO, maar ook in het MBO, HBO en SO. Sinds elf jaar werkt ze als adviseur, opleider, teachcoach en procesbegeleider. De vraagstukken richten zich vaak op leren, samenwerking, verandering en gedrag. En soms raken die ook de inhoud als het bijvoorbeeld over kwaliteitszorg, internationalisering van het onderwijs, strategie en fusie betreft. Marieke leidt verschillende MD trajecten in het VO, PO en MBO, geeft leergangen waar persoonlijk-, onderwijskundig- en systemisch leiderschap elkaar ontmoet en is altijd op zoek hoe zij van betekenis kan zijn voor het onderwijs van morgen.
Ellen Tomberg
Ellen heeft een achtergrond als docent en leidinggevende in het onderwijs. Voornamelijk in het PO en het VO. Sinds negen jaar werkt ze als adviseur, interim-directeur, opleider en (systemisch) coach. Vraagstukken waar zij zich mee bezig houdt kunnen zowel over de inhoud (kwaliteitszorg) als over het proces gaan. Daarbij staat het ‘hoe’ nooit los van het ‘wat’. Naast haar werk als kwaliteitsadviseur begeleid zij leiderschapstrajecten.