Aanbod

Deep Democracy voor docenten en OOP'ers

Heb jij ook het idee dat je het gesprek in de klas meer diepgang kunt geven, dat de sectievergadering minder saai kan worden en dat je net niet altijd weet wat de ander denkt omdat er een besluit wordt genomen volgens het principe van de meeste stemmen gelden? Dan is deze training iets voor jou!

 

Wat gaan we doen?

In drie bijeenkomsten leren we je hoe je in en buiten de klas in je werk als docent of OOP’er Deep Democracy kunt inzetten om de stem van de minderheid een plaats te geven in de klas of in de school. Deep Democracy is een besluitvormingsproces waarin je actief alle meningen boven water probeert te krijgen.

Je past deze methode toe in teams om negatieve onderstromen, ongeuite tegenwerkingen en stilgehouden argumenten tegen te gaan. Met Deep Democracy werk je aan een open cultuur. We leren je het belang van een goede check-in, we gaan aan de slag met “het gesprek op voeten” en zelf ‘”pijlen gooien” komt aan bod!

 

Hoe is de cursus opgebouwd?

De cursus bestaat uit drie sessies van 2.5 uur, heeft weinig theorie en veel praktijk!

 

Wat heb je eraan?

  • Na de cursus kun je direct met de geleerde werkvormen aan de slag.
  • Je overleggen worden dynamischer.
  • Je kent het belang van luisteren naar de stem van de minderheid. 
  • Besluiten worden meer gedragen en je hebt plezier in het voorbereiden en uitvoeren van de overleggen waar je aan deelneemt of mag voorzitten. 

 

En het belangrijkste van alles: je krijgt de onderstroom boven. Wat eerst onbesproken bleef, krijgt nu een plek!

 

Ben jij klaar om jouw overleggen naar een hoger niveau te tillen? Schrijf je dan nu in!

Experts:

Conny van der Zande
Conny van der Zande is rector van het Haags Montessori. Ze studeerde Nederlands aan de Universiteit van Leiden. Ze is opgeleid als coach, trainer en consultant en is gespecialiseerd in de technieken van Deep Democracy en antropologische teambegeleiding.
Sabrina Ghiani
Sabrina Ghiani werkt op het Haags Montessori en is level 5 geschoold bij Frank Weyers.