Aanbod

Werkbezoek Trajectbegeleiding bij Grotius College

Ben jij leidinggevende op een school of zelf betrokken bij de ondersteuning van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften?Wil je minder doorverwijzingen naar bovenschoolse voorzieningen en minder thuiszitters? Wil je mentoren écht werk uit handen nemen? Wil je als school een volgende stap zetten in de uitvoering van Inclusiever Onderwijs? Misschien is deze vorm van trajectbegeleiding dan iets voor jouw school! 

 

 Tijdens het werkbezoek vertellen we je inhoudelijk alles over trajectbegeleiding op het Grotius èn kun je zelf ervaren hoe een dag in de Trajectklas verloopt.

Wat is Trajectbegeleiding?

Trajectbegeleiding is een vorm van extra ondersteuning ‘op maat’ voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Je kunt hierbij denken aan leerlingen met bijvoorbeeld autisme, angst en vormen van AD(H)D. Maar ook leerlingen zonder diagnoses kunnen in aanmerking komen voor trajectbegeleiding. De ruimte die binnen school voor deze begeleiding gereserveerd is, noemen we de Trajectklas. Dit werkbezoek levert je inspiratie voor het starten van een succesvolle Trajectklas.


Wat levert het werkbezoek aan de Trajectklas op? 

  • Inspiratie om opnieuw na te denken over de invulling van de extra ondersteuning
    op jullie school.
  • Je kunt een middag trajectbegeleiding ‘meebeleven’ in de Trajectklas onder leiding
    van een orthopedagoog.
  • Meer kennis over ondersteuning op maat binnen school.
  • Een kans om met elkaar te in gesprek te gaan over Passend(er) Onderwijs.


Wil jij jouw kennis vergroten over ondersteuningsmogelijkheden en met elkaar in gesprek over Inclusiever Onderwijs als vervolg op Passend(er) Onderwijs? Je bent van harte welkom op het Grotius College!

Experts:

Ingrid Blom
Ingrid Blom is inmiddels 15 jaar ondersteuningscoördinator, de laatste 7 jaar op het Grotius College. Ze is sinds de invoering van Passend Onderwijs (2014) nauw betrokken bij het vormgeven van individuele ondersteuning op een reguliere VO school (van praktijkonderwijs tot en met gymnasium). Pionier in het ontwikkelen van Trajectbegeleiding. Ze deelt deze kennis enervaring graag met anderen.
Lisa Visser
Lisa Visser-van Namen heeft in 2020 haar opleiding tot orthopedagoog afgerond aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds drie jaar werkt zij op het Grotius College. Lisa heeft een belangrijke rol gespeeld bij het vormgeven van de trajectbegeleiding op het Grotius College. Ze heeft veel toewijding voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften en voor de ouders/verzorgers, docenten en hulpverleners die hen ondersteunen