Aanbod

Storytelling als werkvorm: Basiscursus

Maak je lessen onvergetelijk met goede verhalen 

 

Wil je leerlingen betoveren en hun aandacht vasthouden met boeiende, leerzame verhalen? Ontdek dan hoe storytelling je de tools geeft om je luisteraars volledig in je verhaal mee te trekken! 

Wat ga je doen? 

 

Tijdens deze cursus leer je verhalen te vertellen als krachtige onderwijstechniek. Je ontdekt hoe je een boeiende verhaalstructuur opbouwt en je verhaal aantrekkelijk maakt door de zintuigen te activeren. Ook leer je hoe je herkenbare personages creëert en zo de toehoorder volledig in je verhaal trekt.  

 

Je gaat: 

 

  • Oefenen met verhaalstructuur en verhaalanalyse. 
  • Leren hoe je zintuiglijk vertelt om je verhaal tot leven te brengen. 
  • Geloofwaardige, boeiende personages creëren die de emoties van de luisteraar aanspreken.  
  • Je eigen verhaal voorbereiden en presenteren. 
     

Opbouw cursus

 

De cursus bestaat uit drie sessies:  

  1. Verhaalstructuur: we oefenen met verhaalstructuur en verhaalanalyse.
  2. Zintuiglijk vertellen: we geven je verhaal 'vlees op de botten' door te leren hoe je zintuiglijk vertelt.
  3. Personages, emoties en eindvertelling: we leren hoe je personages maakt die emoties opwekken bij de luisteraars, en je presenteert je eigen verhaal.
      

Wat heb je eraan? 

 

Na het voltooien van deze cursus ben je in staat om je lesinhoud op een nog meer gedenkwaardige manier te presenteren. Je lessen zullen tot leven komen met personages en verhalen die jouw leerlingen zullen boeien. Aan het eind van de cursus ga je naar huis met een meeslepend verhaal in je broekzak dat direct toepasbaar is! 

  

Wil je het geheim van verhalend onderwijs ontrafelen en je leerlingen raken met je lessen? Meld je dan nu aan voor de cursus Storytelling als werkvorm. 

Expert:

Verhaalverteller Paul
Paul Groos is een ervaren classicus en verteller. Hij heeft 25 jaar leservaring en is gespecialiseerd in storytelling. Hij verzorgt jaarlijks vele workshops op scholen, festivals en musea, en draagt bij aan internationale vertelonderwijsnormen. Hij is auteur van het boek "Verhalen voor de klas - handboek storytelling voor het vo", dat in 2023 is gepubliceerd.