Aanbod

Traject: Weten wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen (OOP)

Het zou toch fantastisch zijn als je goed contact maakt met elke leerling?

 

Je kent het wel: leerlingen die gedoe hebben met hun docent en op jou lomp en brutaal overkomen. Tussen de lessen door, of als een leerling zich niet lekker voelt of te laat is, dan hebben ze contact met jou. Echter: het contact maken met leerlingen gaat niet altijd even vloeiend. Dit wil je verbeteren, toch? Wij reiken technieken en tools aan om effectief verbinding te kunnen maken met leerlingen!

 

Je leert hoe je, ook in uitdagende situaties, soepel en doeltreffend met leerlingen kan communiceren. We behandelen gesprekstechnieken en tools, onderzoeken struikelblokken en zetten ze om in groeimogelijkheden. 


In dit traject ga je: 

  • Ontdekken hoe je jezelf als sleutel kunt zien in de interactie met leerlingen. 
  • Leren hoe je relaties aangaat met kinderen terwijl je hen de juiste mate van autonomie verleent. 
  • Praktische vaardigheden ontwikkelen om in elke situatie effectief te communiceren. 
  • Leren rustig en weloverwogen over te komen in onrustige situaties. 
  • Pedagogische strategieën toepassen waardoor je elke situatie de baas bent. 


Opbouw traject 

Je begint dit traject met een masterclass. Verwacht herkenbare situaties en inzichten die je op het puntje van jouw stoel houden. 

 

Vervolgens ga je samen met mede OOP'ers de workshops in. Het traject omvat verschillende workshops waarbij je persoonlijke ervaringen en uitdagingen onder de loep neemt. Nadat we dieper ingaan op communicatietechnieken behandelen we jouw specifieke interacties met leerlingen. Je krijgt de kans om te reflecteren, te leren én je communicatieve vaardigheden te verbeteren. 

 

Bij dit traject hoort een online tool (flexibel-individueel) en een bijbehorend setje boeken dat je helpt om de aangeleerde strategieën je eigen te maken.


Na deze cursus 

Als je de cursus hebt afgerond, ben je in staat om snel en effectief verbinding te maken met leerlingen. De vaardigheden die je opdoet, zullen je interacties verbeteren en bijdragen aan een positievere leeromgeving. Je zult het verschil voelen in je dagelijks werk.

 

Ben je klaar om je interacties naar een hoger niveau te tillen? En wil je écht het verschil maken in het leven van leerlingen? Schrijf je dan nu in! 

Experts:

Marcel van Herpen
Marcel werkt voor het Centrum Pedagogisch Contact. Hij werkte in zo’n 20 landen in allerlei pedagogische projecten. Marcel is auteur van publicaties zoals “Ik, de leraar”, “Wij, de leraar” en “Wij zijn Leiders”. Meer weten over Marcel? Klik hier.

Abonneer je nu op het (gratis) YouTube-kanaal voor je wekelijks portie pedagogische inspiratie.

Mirjam Draijer
Mirjam werkt als trainer, coach, internationaal gecertificeerd NLP trainer en mBit coach, onderwijs- en gedragsspecialist.  

Mirjam verzorgt trainingen aan schoolteams, besturen, leerkrachten en andere lagen binnen het onderwijs. Met onder andere de methodieken NLP, oplossingsgericht werken, TA en systemisch werk weet ze binnen en buiten het onderwijs mensen te laten ontdekken en ervaren op welke (onbewuste) gebieden zij kunnen groeien. Doordat het steeds gaat over deze onbewuste processen bewust maken, ontstaan er nieuwe groeimogelijkheden binnen het onderwijs voor de leerlingen en de leerkrachten.